Saturday, January 15, 2011

مرگ یک شهروند و استعفای وزیر


متن خبر:

با خواندن این خبر، هر ایرانی به حال و روز خودش و مملکتش غبطه میخورد
چرا که در ایران با کشته شدن صدها نفر بوسیله تجاوز و قتل، هیچ کس استعفا نداد حتی بعد از ثابت شدن مقداری از تخلف توسط قوه قضاییه و صحه گذاری رهبری نظام باز هم هیچ مقامی استعفا نداد.
چرا وقتی هواپیمایی سقوط میکند، نه وزیر راه نه حتی رئیس سازمان هواپیمایی استعفا نمی دهند ؟!
چرا وقتی تورم پدر مردم را درآورده و قیمتها سر به فلک کشیده اند و بیکاری بالاترین نرخ را طی 30 سال گذشته دارد هیچ کدام از مسئولین اقتصادی استعفا نمیدهند ؟!
ما را چه شده است ؟!
 یعنی ایران با نظام ظاهرا مردم سالاری دینی با 4000 سال تمدن و ادعای فرهنگ باید از کشوری مانند کویت با نظام سلطنتی و استبدادی بیاموزد !!؟؟
یعنی کشورهای همسایه ما، هم از نظر اقتصادی از ما جلوترند هم از نظر فرهنگی و اخلاقی ؟!


بگذارید مسئله را از زاویه دیگری ببینیم:

در ایران، مسئولین از نظر شاسیته سالاری در پستی قرار نمیگیرند، بلکه با پارتی بازی و چاپلوسی از کانالهای امنیتی وارد مسئولیتهای مهم و کلیدی می شوند.
جدیدا اگر به سخنان این دولت مردان تازه به دوران رسیده توجه کنید، حتی حرفی از خود برای گفتن ندارند تمامی کلامشان نقل قول از مقام معظم رهبری است یا ریاست دولت ؟!!
خوب این نشان میدهد که آنها خود را در قبال مردم مسئول نمیدانند بلکه وامدار رهبری و یا رئیس دولت هستند. حتی در قبال نظام جمهوری اسلامی هم مسئول نیستند وگرنه بعد از سقوط هواپیمایی از رده خارج در ارومیه، به دلیل اینکه آبروی نظام را ریخته اند باید استعفا دهند. حداقل وزیر راه و رئیس سازمان هواپیمایی مسئول غیر مستقیم این اتفاق هستند (با یک درجه تخفیف).

مسولین نظام حتی خود را مسئول اتفاقاتی که در حیطه مدیریتشان میافتد نیز نمی دانند. حتما می پرسید پس چه کسی را مسئول میدانند ؟ بله, آنها رهبری و رئیس دولت را مسئول میدانند(شاید هم کمی حق با آنان باشد).

سوال آخر:

چرا وقتی این دولتمردان مسئولیت هیچ چیز را به گردن نمیگیرند، باز هم در مسئولیت خویش مانده اند و برای حفظ آبروی خود هم
 که شده استعفا نمیدهند ؟!

احتمالا جواب آنها این جمله است : چون  تکلیف است