Thursday, May 19, 2011

راه کار خاتمی





چرا به خاتمی چنان می تازید، مگر هنوز او را نشناختید
خاتمی نجیب است، او اهل مماشات است و مشی او مبتنی بر اخلاق و عملگرایی در سیاست است.  بعد از سخنان خاتمی درباره بخشش حکومت از طرف ملت، خیلیها شروع به انتقاد کردند. قافل از اینکه سیاست ورزی یعنی بازکردن کم هزینه ترین راه در بدترین شرایط.
برای امثال من که در ایران بزرگ شده اند هنوز شیرین تر از دوران ریاست جمهوری او تجربه نشده است(گر چه از دو سال آخر ترک وطن کردم)  این راه و روش خاتمی است و راهکار او نیز مشخص است. آیا راه حل عملی دیگری در این شرایط سراغ دارید.

در سخنرانی اخیر خاتمی انتقادات بسیار جدی متوجه حکومت شده است، و راه حلی هم ارائه شده است.


خرداد امسال 1390 وارد دومین سالگرد شروع جنبش سبز میشویم. سیاست ورزان خارج از کشور با فضای آزادی که در اختیار داشتند چه کار توانستند انجام دهند. تا کنون حتی یک کنگره هم در همبستگی تمامی گروههای اپوزیسیون خارج از کشور توسط سبزها که ادعای تکثر دارند برگزار نشده است. در مصاحبه اخیر واحدی مشاور کروبی مشخص شد که حتی از نزدیکان کروبی  یک نفر هم در شورای هماهنگی راه سبز وجود ندارد. این پرسش جدی است که اصلا شورای هماهنگی راه سبز، توانایی پر کردن خلا در بند بودن رهبران جنبش (موسوی و کروبی) را دارد. کما اینکه این ظرفیت را در خاتمی میتوان دید.

خوب  قبل از راهکار خاتمی راهکار شمایان نیز مطرح شد مانند " سه شنبه های اعتراضی"  یا" تحریم همیشگی انتخابات" آیا از مردم توقع دارید در ایران بنشینند و فقط به گفته های شما (گروه های خارج از کشور) گوش جان بسپارند و با طناب امیرارجمند یا شورای نا معلوم راه سبز به درون خیابانها بیایند. خیلی از مردم به دنبال راه حلهای عملی و کم هزینه هستند.
مطمئن باشید خاتمی خون سهرابها ونداها را فراموش نکرده است ولی مسلما تنها راه حل برای داشتن ایرانی آزاد کشته شدن و باتوم خوردن  نیست.